Föreningshandbok

Välkommen till Havsskogens tomtägareförenings

Föreningshandbok

Inledning

Syfte
Syftet med Havsskogens Tomtägareförenings föreningshandbok är att samla information om föreningens organisation och verksamhet för att underlätta kontinuiteten och förbättringsarbetet i verksamheten.

  • En nybliven styrelseledamot eller annan företroendevald ska snabbt kunna sätta sig in i verksamheten och enkelt kunna ta över sysslor utan att ”börja från noll”
  • Checklistor hjälper till att undvika att saker faller mellan stolarna och att tidigare erfarenheter tas till vara
  • Detaljbeskrivningar bla bla


Dokumenthistorik






Referenser

Version

Kommentar

Ansvarig

W1A

Pågående utkast

Dan Söderlund

Referenser

Ref nr

Dokumentnamn

Beteckning

Version

1

Föreningens stadgar

120630

2

Dataskyddsförordningen

EU:s förordning 2016/679

3

Dropbox policy för personlig integritet och säkerhet

https://www.dropbox.com/privacy

4

One.com’s policy för personlig integritet och säkerhet

https://www.one.com/sv/info/sekretesspolicy

5

Information till medlem angående GDPR samt mall för inhämtande av samtycke från medlem

Samtycke, e-post.docx

6

Mall för inhämtande av samtycke förtroendevald

TBD

Organisation

Arvoden

Dokumentarkiv

Medlemsregister

Upphandling

Trädfällningsärenden

Hemsida

E-post

Övriga IT-verktyg

Ekonomi

Checklistor

Länkar till mallar och dokument

Dubbelklicka här för att lägga till din egen text.

1              Checklistor1.1          Styrelsen1.1.1      Inför årsmöte

Vad?

Vem?

Meddela medlemmarna om att årsmöte kommer att hållas och hur motioner ska insändas (t ex i ett medlemsbrev i god tid innan den sista mars)

Ordförande

Se till att verksamhetsberättelser tas fram (generellt och för respektive kommitté)

Ordförande

Ta fram bokslut

Kassör

Se till att revisorerna får underlag och skriver revisionsberättelse

Ordförande

Ta fram budgetförslag till styrelsen

Kassör

Sammanställ, arkivera och skicka ut kallelse på e-post/papperspost (inklusive blankett för ombud)

Sekreterare

1.1.2      Efter årsmöte

Vad?

Vem?

Skriv årsmötesprotokoll

Beslutas på årsmötet

Se till att årsmötesprotokollet blir skrivet och justerat

Sekreterare

Skanna, arkivera och distribuera årsmötesprotokollet till alla (e-post eller papper)

Sekreterare

Skriv mötesanteckningar från medlemsmötet, samt arkivera och distribuera till alla (e-post eller papper)

Sekreterare

Uppdatera, arkivera och distribuera (alla) kontaktdokumentet med kontaktuppgifter till styrelse och kommittéer

Sekreterare

Uppdatera hemsidan

Webmaster

Se till att styrelsen håller ett konstituerande möte

Ordförande

Om styrelsemedlemmar byts ut, se ???

Sekreterare

1.1.3      Efter konstituerande styrelsemöte

Vad?

Vem?

Skriv styrelsemötesprotokoll (efter mall), se till att det blir justerat, skannat och arkiverat (och distribuerat)

Sekreterare

Distribuera protokollet till bank etc

Kassör

1.2          Sekreterare1.2.1      Ägarbyte/ny medlem

Vad?

Vem?

 

 

 

 

1.2.2      Avgående/tillträdande styrelsemedlem

Vad?

Vem?

 

 

 

 

1.2.3      Avgående/tillträdande kommittéansvarig

Vad?

Vem?